Algemene Voorwaarden voor SimplyMeals
Laatst bijgewerkt: 25 maart 2025
Deze algemene voorwaarden zijn opgedeeld in twee typen: organisatoren (Type A) en kopers (Type B). Beide termen worden gedefinieerd in de onderstaande definitielijst.
Definities
- SimplyMeals: Ingeschreven bij Deutzstraat 19, 2342AC Oegstgeest, KvK-nummer 84387092, btw-nummer: NL863192014B01, aangeduid als verkoper
- Koper: Een natuurlijke of rechtspersoon die een bestelling plaatst als wederpartij van verkoper.
- Organisator: Een natuurlijke of rechtspersoon die namens een groep kopers een bestelling plaatst.
- Bestelling: Een order geplaatst door koper of organisator bij verkoper.
- Overeenkomst: De koopovereenkomst tussen partijen (verkoper, organisator, koper).
- Partijen: Verkoper, organisator en koper samen.
- Inschrijflink: Het portaal waar kopers zich individueel kunnen aanmelden en eventueel direct betalen.
Type A: Organisatoren
Artikel 1: Overeenkomst en toepasselijkheid algemene voorwaarden
Door het plaatsen van een bestelling op simplymeals.nl accepteren de organisator en de koper het aanbod van verkoper en gaan een overeenkomst aan met de verkoper. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door alle partijen is overeengekomen. Zodra de bestelling is geplaatst, wordt er een elektronische bevestiging naar de kopende partij gestuurd. De organisator heeft te allen tijde inzicht in de bestelling via de link die in de koopovereenkomst wordt toegestuurd. De organisator is eindverantwoordelijk voor het beheren en tijdig communiceren van aanpassingen. Na 15:30 uur op de dag van levering kunnen er geen aanpassingen of annuleringen meer worden doorgevoerd, tenzij door de verkoper bevestigd dat wijzigingen worden geaccepteerd. De volledige annuleringsvoorwaarden zijn uitgewerkt in artikel 4. In het kader van deze overeenkomst verwerkt de verkoper persoonsgegevens, conform de geldende wetgeving. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens kunt u onze privacy policy raadplegen.
Artikel 2: Betaling
Voorafgaande betaling is mogelijk op de aangeboden manieren op simplymeals.nl. Betalen bij aflevering is niet mogelijk. De volledige koopsom wordt aan het eind van de bestelling in de online winkel voldaan door één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen, achteraf via factuur door de organisator, of door beide in het geval van gedeelde betalingen. Bij liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar. Indien een organisator besluit om achteraf via factuur te betalen, dienen de kosten van elke koper die mee-eet bij de organisator te worden verhaald.
Artikel 3: Bestelling
Bestellingen worden geplaatst door het aanmaken van een "inschrijflink" op de webpagina van SimplyMeals. De sluitingstijd van de inschrijvingen via de inschrijflink is altijd om 15:30 uur op de dag van levering. Vanaf dat moment zijn er een beperkt aantal "Op 't nippertjes" beschikbaar. Deze aantallen zijn zichtbaar en kunnen beschikbaar zijn via de inschrijflink. Zodra de inschrijflink is aangemaakt en de minimale ordergrootte is bereikt, komt er een koopovereenkomst tot stand tussen de koper en verkoper, en zijn beide partijen verplicht deze na te komen.
De organisator dient het verwachte aantal maaltijden correct in te schatten en te communiceren bij het plaatsen van de bestelling. Als het werkelijke aantal maaltijden lager is dan verwacht, worden de extra kosten doorberekend aan de organisator. Deze kosten kunnen van toepassing zijn als de minimale groepsgrootte niet is bereikt of als de verwachte groepsgrootte groter is dan de uiteindelijke groepsgrootte, waardoor de bekostigde servicekosten lager uitvallen dan de gemaakte servicekosten.
Artikel 4: Levering
Bestellingen kunnen tot 15:30 uur op de dag van levering worden aangepast via de bestellink. Er zijn verschillende annuleringsmogelijkheden, afhankelijk van het moment van annulering en de grootte van de bestelling:
- Bestellingen < 100 personen: Kosteloos annuleren kan tot 15:29 uur de dag vóór bezorging. Tussen 15:30 uur de dag ervoor en 15:30 uur op de dag van levering wordt €2,50 per geannuleerde maaltijd gerekend. Na 15:30 uur op de dag van levering is het volledige bedrag van de bestelling verschuldigd.
- Bestellingen > 100 personen: Kosteloos annuleren kan tot 72 uur voor bezorging. Tussen 72 uur en 15:29 uur op de dag van levering wordt €2,50 per geannuleerde maaltijd gerekend. Na 15:30 uur is het volledige bedrag van de bestelling verschuldigd.
Verkoper zal zich inspannen om op de afgesproken dagen te leveren. Indien dit niet gebeurt, heeft de koper recht op volledige restitutie, tenzij anders overeengekomen met de verkoper. De koper is verplicht de maaltijden in ontvangst te nemen op het moment dat de verkoper deze aflevert of ter beschikking stelt volgens de overeenkomst. Indien verkoper gegevens van de koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, begint de levertijd pas nadat de koper deze gegevens aan de verkoper heeft verstrekt. Het risico voor de bestelling gaat over op de koper zodra de bestelling is geplaatst. De maaltijden worden geleverd in individueel verpakte, 100% biologisch afbreekbare suikerrietbakjes. De maaltijdbakjes zijn bij levering eigendom van de koper. De koper kan kiezen om de maaltijden in isolatieboxen te ontvangen. Deze blijven echter te allen tijde eigendom van SimplyMeals. De koper is verantwoordelijk voor deze items. Bij verlies of schade worden kosten in rekening gebracht, namelijk €20 per isolatiebox en €10 per deksel. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw en worden gefactureerd aan de organisator.
Artikel 5: Prijzen en aanbiedingen
- Prijzen zijn inclusief btw en kunnen variëren op basis van maaltijdkeuzes (bijvoorbeeld vleesopties). SimplyMeals behoudt zich het recht voor om promoties en prijzen aan te passen.
Artikel 6: Overmacht
Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd, zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is. Indien zich een situatie zoals beschreven in Artikel 6.1 en 6.2 voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 14 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden. In het geval dat de overmacht langer dan 30 dagen voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief. Bij sprake van overmacht is het de organisator zijn verantwoordelijkheid om de kopers te informeren over de uitkomst van de afspraken tussen de verkopende partij en de organisator.
Artikel 7: Vertraging
Vertraging wordt gedefinieerd als een levering die 30 minuten of meer later is dan afgesproken. In dat geval ontvangt de koper een compensatie van €2,50 per maaltijd, mits er geen sprake is van overmacht. Indien een maaltijd niet wordt geleverd, zorgt SimplyMeals voor een vervangende maaltijd of een compensatie van €12,50 per ontbrekende maaltijd, mits goedgekeurd door een medewerker van de klantenservice of een manager van SimplyMeals.
Artikel 8: Garanties en aansprakelijkheid
SimplyMeals is aansprakelijk voor schade door gebreken in geleverde producten. Koper dient de schade binnen 24 uur na levering aan te tonen via een foto, verzonden naar [email protected]. SimplyMeals zal naar redelijkheid de gebreken herstellen, de producten vervangen of een tegoedbon verstrekken.
Artikel 9: Klachten
Klachten over geleverde producten dienen zo snel mogelijk, doch binnen 24 uur na constatering, schriftelijk en gemotiveerd te worden gemeld via [email protected]. Koper moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de partijen. Bij klachten die later worden gemeld, vervalt het recht op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
Artikel 10: Geschillen
Op deze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter in het arrondissement waar SimplyMeals is gevestigd, behandelt eventuele geschillen, tenzij anders wettelijk bepaald.
Type B: Kopers
Artikel 1: Overeenkomst en toepasselijkheid algemene voorwaarden
Door het plaatsen van een bestelling op simplymeals.nl accepteren de organisator en de koper het aanbod van de verkoper en gaan zij een overeenkomst aan met de verkoper. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door alle partijen is overeengekomen. Zodra de bestelling is geplaatst, ontvangt de koper een elektronische bevestiging. De koper heeft altijd inzicht in de bestelling via de link die wordt verstrekt in de koopovereenkomst. De organisator is verantwoordelijk voor het beheren en tijdig communiceren van aanpassingen. Vragen van kopers over de bestelling moeten aan de organisator worden gesteld. Alleen de organisator is bevoegd om met de verkoper te communiceren. In het kader van deze overeenkomst verwerkt de verkoper persoonsgegevens conform de geldende wetgeving. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens kunt u de privacy policy raadplegen.
Artikel 2: Betaling
Voorafgaande betaling is mogelijk via de aangeboden betaalmethoden op simplymeals.nl. Betaling bij aflevering is niet mogelijk. De volledige koopsom wordt aan het eind van de bestelling voldaan door één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen. Individuele restituties zijn niet mogelijk. Bij annulering van het evenement of niet-levering wordt het volledige aankoopbedrag terugbetaald. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van de verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar. Als de organisator ervoor kiest om achteraf via factuur te betalen, moeten de kosten van elke koper die mee-eet bij de organisator worden verhaald.
Artikel 3: Bestelling
De koper kan zich inschrijven zodra de organisator een bestelling heeft geplaatst via het inschrijfsysteem. Bij het aanmaken van de bestelling heeft de organisator bepaald of de koper direct moet betalen bij aanmelding of dat de organisator verantwoordelijk is voor de betaling van het totaalbedrag of een deel ervan. Zodra de gast zich heeft aangemeld (en eventueel heeft betaald), komt er een koopovereenkomst tot stand tussen de koper en verkoper.
Artikel 4: Levering
Annuleren of wisselen van een maaltijd door de koper is niet mogelijk. De maaltijden worden uitgeleverd in biologisch afbreekbare maaltijdbakjes.
Artikel 5: Prijzen en aanbiedingen
Prijzen zijn inclusief btw en kunnen variëren afhankelijk van de gekozen maaltijdopties (bijvoorbeeld vleesopties). SimplyMeals behoudt zich het recht voor om promoties en prijzen aan te passen.
Artikel 6: Overmacht
Bij overmacht gelden dezelfde voorwaarden als beschreven in artikel 6 voor organisatoren. Alle communicatie met SimplyMeals verloopt via de organisator.
Artikel 7: Garanties en aansprakelijkheid
Alle afspraken over garanties en aansprakelijkheid worden uitsluitend via de organisator en SimplyMeals behandeld.
Artikel 8: Klachten
De koper moet een door de verkoper geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen. Als een geleverd product of verleende dienst niet aan de verwachtingen van de koper voldoet, moet de koper de verkoper hiervan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 72 uur na constatering, schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte stellen via [email protected]. De koper moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de partijen. Klachten die later worden ingediend, geven geen recht op herstel, vervanging of compensatie.
Artikel 9: Geschillen
Op deze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter in het arrondissement waar SimplyMeals is gevestigd behandelt eventuele geschillen, tenzij anders wettelijk bepaald.